Un passeig pel món de la Il.lustració

Ets il•lustrador?, o simplement, no saps dibuixar ni l'o amb un canó però... t´encanta la il•lustració??? Doncs no et perdis la revista ¡HOLA! del sector, el blog absolutament imprescindible!
Coneixeràs als teus col•legues de professió i sabràs qui s'amaga darrere dels teus dibuixos preferits.
Si coneixes a gent aficionada d'aquest mundillo recomana'ls el link, entre tots ho farem graaaaaaaaaaaan!

martes, 11 de mayo de 2010

Personatges Il.lustres del Món Il.lustrat; Avui: MAR VILLAR!!!

Aquesta setmana tenim una artista amb totes les lletres!, per descomptat forma part de la reialesa del Món Il·lustrat... Només cal mirar les seves il·lustracions per sentir que entres en un món màgic i oníric, és com la Dalí de la il·lustració!, però ja no us explico res més... passeu i coneixeu a la magnífica... ¡¡¡MAR VILLAR!!








Nom: Mar Villar
Data i lloc de naixement: 1984, Alacant
Blog: http://mar-villar.blogspot.com/

M&G: Estudis artístics o autodidacta?
Mar: Sempre m´he vist amb un llapis a la mà, així que, com no podia ser d'altra forma, vaig acabar fent Belles Arts, i va ser allà on vaig decidir que volia ser il·lustradora. Vaig obtenir una beca SICUE-SENECA i vaig acabar l'últim any de carrera a Salamanca. Fa poc, vaig venir A Madrid, on he estat cursant Disseny Gràfic en CICE i on segueixo vivint fins al dia d'avui.



M & G: Tens algun premi?
Mar: Durant la carrera vaig obtenir seleccions i esments d'honor en alguns concursos de disseny gràfic. I més recentment, l'any passat: em van concedir un accésit en els premis INJUVE per a la Creació Jove, en la modalitat d'il·lustració, em vaig posar molt contenta!, no m´ho esperava ges. Això em va animar bastant a presentar-me a concursos d'il·lustració, el que passa és que no hi ha molts, i molts són de riure, doncs el premi és "que et publiquin"... sense comentaris.





M & G: Quina és la teva primera feina com il.lustradora?
Mar: La primera, un projecte entre una amiga (Patricia Gª Simón) i jo, ella escrivia i jo il·lustrava. Vam fer conjuntament un conte cridat "Les dents de l'avi", que hem estat movent per editorials (encara busca casa). I pel meu compte, el primer que em va sortir ja fa un temps, il·lustrar un article per a la revista Muy Interesante Junior, que es va publicar el passat abril.


M & G: Com t´inspires?
Mar:
Dibuixant, no hi ha més misteri, moltes vegades em solc posar a dibuixar sense tenir res en ment, i van sortint les coses que "dormien". Altres vegades, et poden inspirar materials, vivències, llibres que llegeixis...

M & G: Quines tècniques fas servir?

Mar: El que més utilitzo és l'aquarel·la, però gairebé sempre la combino amb collage, llapis de colors, tinta i noormalment acabo els treballs en digital.

M & G: Explica´ns algun dels teus hobbies pel temps lliure
Mar: Temps lliure? sí, m'agradaria! jeje Bé, últimament m'ha donat per aprofitar il·lustracions per a fer xapes i fermalls, que intentaré vendre, clar que això no sé si es pot considerar com "temps lliure".





M & G: Quin és el teu llibre o conte preferit?
Mar: Ufff! hi ha tants que mereixerien ser esmentats! Si m'he de quedar amb algun, amb "Abuelos", escrit per Chema Heras i il·lustrat per Rosa Osuna (Ed. Kalandraka), em sembla un text d'una tendresa increïble, i les il·lustracions al mateix nivell, es complementen l'un amb l'altre a la perfecció.

M & G: I de cinema, quin prefereixes?
Mar: Posa'm una de Miyazaki i seré feliç :)

M & G: Quina música escoltes?
Mar: Doncs si obres la carpeta de música del meu disc extern, et pots tornar un poc boig …


M & G: T´agrada algún il.lustrador especialment?
Mar: Jaja, tinc masses de preferits!








M & G: Recomana´ns una web o un blog
Mar:
He descobert fa poc un blog d'una noia que es diu Lidia Lobato, amb un treball molt delicat i fet amb bon gust. Recomanaria a molta gent més, però els podeu trobar en els enllaços del meu blog

Gràcies MAR per deixar-te conèixer!!!, segur que veiem aviat els teus dibuixos pertot arreu perquè són una autèntica meravella :-)))))))))


No hay comentarios:

Publicar un comentario

No em diguis!