Un passeig pel món de la Il.lustració

Ets il•lustrador?, o simplement, no saps dibuixar ni l'o amb un canó però... t´encanta la il•lustració??? Doncs no et perdis la revista ¡HOLA! del sector, el blog absolutament imprescindible!
Coneixeràs als teus col•legues de professió i sabràs qui s'amaga darrere dels teus dibuixos preferits.
Si coneixes a gent aficionada d'aquest mundillo recomana'ls el link, entre tots ho farem graaaaaaaaaaaan!

miércoles, 5 de mayo de 2010

Personatges Il.lustres del Món Il.lustrat; Avui: ÁNGELES ALCOLEA!

El Món Il·lustrat és un món moooolt variat, aquí tenim veïns de tots els tipus i formes, peeeerò, hi ha personatges que es queden marcats a la retina, per ser diferents i per deixar entreveure, sota la seva aparent senzillesa, el seu profund món interior...Aquesta setmana a la secció de Personatges Il·lustres del Món Il·lustrat, tenim una convidada excepcional, els seus dibuixos són totalment inconfundibles i originals, una vegada els descobreixes no els oblides! M'ha encantat la seva frase: "molts dels meus personatges se semblen a mi, no puc evitar-ho :-) Us convido a conèixer qui s'amaga darrere d'aquests enigmàtics personatges? coneix a l´ ÁNGELES ALCOLEA!!!





Nom: Ángeles Alcolea.
Data i lloc de naixement: Madrid, el 4 de novembre de 1967.
Blog: http://angelesalcolea.blogspot.com/

M&G: Estudis artístics o autodidacta?
Ángeles: Doncs primer vaig estudiar Disseny d'Interiors en l'Escola d'Arts Aplicades nº4 de Madrid i després de treballar durant diversos anys "decorant", vaig decidir canviar de professió i estudiar Il·lustració en l'Escola d'Art nº10 .
M&G: ¿Tens algun premi?
Ángeles: L'any passat vaig rebre un premi de Gravat de la Direcció general d'Igualtat de l'Ajuntament de Madrid. Em va fer gràcia que seleccionessin el meu treball perquè era el primer concurs al que em presentava. Potser haig de presentar-me a altres concursos? ho tinc en ment .

M&G: Quina és la teva primera feina com a il.lustradora?
Ángeles: Considero el meu primer treball un llibre-àlbum que encara està per acabar. Es titula "En Órbita" i és el meu primer projecte complet, és a dir que tant el text com les il·lustracions són meves. M'interessa treballar la totalitat del llibre per a saber fins a on puc arribar.

M&G: I el teu treball preferit dels que has fet fins ara?
Ángeles: Acabo d'enllestir un llibre-àlbum, també escrit i il·lustrat per mi, titulat "La visita dels nubis". En ell s'afronta la por que tenen els nens a créixer i els ensenya a acceptar el cicle de la vida, subratllant el valor de l'experiència de les persones grans.










M&G: Com t´inspires?
Ángeles: Dibuixant. Generalment les idees sorgeixen dels esbóssos. M'inspiren les situacions que hem d'afrontar tots els dies les persones "normals", els problemes quotidians?

M&G: Explica´ns algun dels teus hobbis
Ángeles: No aconsegueixo avorrir-me. A més de dibuixar, em passo el dia movent mobles, omplint la casa de llibres de segona mà i de tot tipus d'andròmines que canvio als mercadillo o que recullo del carrer. Els tinc un temps i després torno a canviar-los. És la història de mai acabar, jaja. També m'agrada sortir. Mai rebutjo una invitació.




M&G: Quin és el teu llibre o conte preferit?
Ángeles: Depèn del dia. Avui li toca a "Les òlibes felices" de Celestino Piatti. Encara que es va editar per primera vegada en 1963, l'argument continua vigent: ens parla de gaudir de tot les petites coses que ens envolten.


M&G: I de cinema, quin prefereixes?
Ángeles: Doncs també depèn, m´encanten les de dibuixos, és clar. Gaudeixo com una nana. Per a les "pel.lis de debò" prefereixo el cinema espanyol.

M&G: Quina música escoltes normalment?
Ángeles: Tinc una mica de tot, però gairebé mai poso música per a treballar perquè em distreu

M&G: Quin il.lustrador t´agrada més?
Ángeles: M´agraden les de Carll Cneut, pels seus extravagants personatges, que no necessiten fons, i per la seva paleta de color.
Tambè admiro a Pablo Auladell. L'atmòsfera i el misteri que amaguen les seves il·lustracions és fascinant.

M&G: Recomana´ns una web o un blog
Ángeles: Com web divertida us recomano http://www.sergiomora.com/.
Per veure els meus blogs favorits podeu mirar el llistat de links del meu blog mío.

Moltíssimes gràcies Ángeles per deixar que et coneguem un mica més!!! :-)))






1 comentario:

No em diguis!