Un passeig pel món de la Il.lustració

Ets il•lustrador?, o simplement, no saps dibuixar ni l'o amb un canó però... t´encanta la il•lustració??? Doncs no et perdis la revista ¡HOLA! del sector, el blog absolutament imprescindible!
Coneixeràs als teus col•legues de professió i sabràs qui s'amaga darrere dels teus dibuixos preferits.
Si coneixes a gent aficionada d'aquest mundillo recomana'ls el link, entre tots ho farem graaaaaaaaaaaan!

jueves, 27 de mayo de 2010

Personatges il.lustres de món il.lustrat; Avui: ¡¡¡Rodrigo Folgueira!!!

Avui tenim un il·lustrador ESPECTACULAR!, però espectacular tant en la vessant professional com en la personal, un autèntic nen gran!, segur, segur que és, en persona, igual que els seus personatges il·lustrats. Només cal llegir l'entrevista per adonar-se de la seva gran sensibilitat i de la seva forma dolça de veure el món. Us convido a gaudir amb ...¡¡¡RODRIGO FOLGUEIRA!!!






Nom: Rodrigo Folgueira, m´agrada el meu nom així que no faig servir “àlies”
Data i lloc de naixement: Vaig néixer el 22 de juny a Buenos Aires, Argentina al 1972
Blog: http://www.folgueirailustraciones.blogspot.com/


M&G: Estudis artístics o autodidacta?
Rodrigo:Vaig estudiar a l'Escola Nacional de Belles Arts (vaig fer dibuix, pintura i escultura), i vaig investigar molt de manera autodidacta també, ja que algunes coses que volia aprendre no me les ensenyaven en l'escola.





M&G: Tens algun premi?
Rodrigo:Com il·lustrador no, encara que seria injust no dir que cada noi que tria un dels llibres que il·lustro no m´està donant un premi, No?

M&G: El teu primer treball com il•lustradora?
Rodrigo: Uns llibrets d'activitats que es deien "Rejugados", eren en línia sense color però va ser molt divertit fer-los.

M&G: Quin és el teu treball preferit dels que has fet fins a ara?
Rodrigo: És difícil triar un especialment; alguns m'han agradat més, altre menys, algun em va sortir millor i un altre pitjor, però tots m'han deixat alguna cosa i això és lo maco. Crec que "Una Mentira" que és un projecte en el qual també vaig escriure el text, podria ser un, però també "El colectivo Fantasma", els llibres d'Horaci Quiroga o moltes il·lustracions soltes que caminen pel món buscant algú que les gaudeixi.




M&G: com t´inspires?
Rodrigo: Llegint, recordant les imatges que m'agradaven de petit, i usant la meva imaginació que, crec, és el més important i meravellós.

M&G: Conta'ns algun dels teus hobbies per al teu temps lliure
Rodrigo:En el meu temps lliure m'agrada molt llegir, anar amb bicicleta o anar a la bassa a nedar una mica. Entreteniments? no tinc, serà que vaig transformar el que molts anomene hobby, en el meu treball.

M&G: El teu llibre o conte favorit? Rodrigo:Moltíssims, sempre que em pregunten això em costa un munt triar-ne un. Però no deixeu de llegir tots els que trobeu...Els llibres infantils són els primers graons en algo tan meravellós com és la lectura i que ens acompanya tota la vida.






M&G: Recomana´ns alguns il.lustradors que t´agradin especialment
Rodrigo: Vaig canviant, perquè m'agrada molt mirar i buscar coses noves i sempre hi ha sorpreses i il·lustradors excel·lents. Avui et diria Jam San, em sembla molt maco el seu treball.

M&G:Pel•lícula preferida d'animació o no?
Rodrigo:¡Pinotxo! No sé si és la millor, però era bastant petit quan els meus pares em van dur a veure-la al cinema i et puc assegurar que segueixo recordant l'emoció i fascinació que em van causar aquestes imatges.



M&G: Quina música escoltes?
Rodrigo: De tot una mica, però el que més escolto és rock, però m'agrada molt la música i sempre estic investigant i buscant coses noves.

M&G: Recomana'ns una web o un blog
Rodrigo:Doncs us recomano que visiteu la seva pàgina, http://www.jamsan.com/




Gràcies Rodrigo pel teu temps, per mostrar-nos el teu treball, pel bon rotllo que transmets, per tot! Ha estat un autèntic plaer i honor tractar amb tu :-))))))))))))



No hay comentarios:

Publicar un comentario

No em diguis!