Un passeig pel món de la Il.lustració

Ets il•lustrador?, o simplement, no saps dibuixar ni l'o amb un canó però... t´encanta la il•lustració??? Doncs no et perdis la revista ¡HOLA! del sector, el blog absolutament imprescindible!
Coneixeràs als teus col•legues de professió i sabràs qui s'amaga darrere dels teus dibuixos preferits.
Si coneixes a gent aficionada d'aquest mundillo recomana'ls el link, entre tots ho farem graaaaaaaaaaaan!

lunes, 24 de mayo de 2010

Joves Craks del Món Il·lustrat: Avui...¡¡¡LIDIA LOBATO!!!

Aquesta setmana inaugurem la secció Joves Craks del Món Il·lustrat...Quina és la filosofia de la secció? Doncs,conèixer a tots aquests joves genis de la il·lustració que, encara que estan començant i que encara que no tinguin molts treballs, són com el Messi de la Il·lustració! (ejem ejem és que aquí som del Barça jejej, posi's cadascun mentalment al seu crack futbolero preferit... ooommmm). És a dir, que es preparin les velles glòries QUE VÉNEN!!! Eh!, però aquí en aquest món hi ha espai per a tots, i si no ho s´inventa, aquesta és l'avantatge del Món Il·lustrat, que a diferència de la Terra, és infinitttttttttt

I tenim l'honor de contar per a la inauguració de la secció amb... LIDIA LOBATO!!!, quin luxe! :-0



Nom:Lidia Lobato
Data i lloc de naixement:Salamanca 13 de febrer de 1987
blog: http://lidialobato.blogspot.com/
M&G: Estudis artístics o autodidacta?
Lidia: En aquest moment estic en el meu últim any de Belles Arts, carrera que estudio a Salamanca, i la veritat és que mai he agafat cap assignatura d'il·lustració, en canvi, és una món que m'apassiona, així que si tot surt bé, tinc pensat per al pròxim any traslladar-me a Madrid i estudiar Il·lustració en l'Escuela de Arte nº10.



M&G: Tens algun premi?
Lidia:Si. Aquest any i l'anterior em van concedir el 2º premi de pintura en un certamen de joves creadors, i l'any passat en un altre concurs de miniquadres que promocionava una galeria d'Alacant em van adquirir un dels dos que vaig presentar. També fa uns anys, em van atorgar un de fotografia, però he de dir que érem pocs els quals ens presentem, je je.

M&G: El teu primer treball com il•lustradora?
Lidia:De moment no he realitzat cap treball d'il·lustradora més que els que es poden veure en el meu blog. Encara que algun projecte si que tinc en ment.

M&G: Quin és el teu treball preferit dels que has fet fins a ara?
Lidia:La veritat és que cap en concret i tots alhora, perquè estic experimentant una mica. Faig un dibuix, i un altre, i segons vaig fent més vaig prenent unes coses d'uns, i unes altres coses d'uns altres. Encara que he de dir, que un dels últims que he fet, m'ha agradat molt el resultat.

M&G: com t´inspires?
Lidia:El millor per a inspirar-se és agafar el llapis i posar-te a dibuixar. Algunes vegades costa, perquè no saps molt bé com començar, però a força de fer bocets surten algunes idees profitoses.

M&G:Tens alguna tècnica predilecta?
Lidia:La veritat és que els collages m'apassionen, això de pegar teles i cosir m'encanta, m'ho passo genial, encara que sempre em pringo més els dits que el que he de pegar.



M&G: Conta'ns algun dels teus hobbies per al teu temps lliure
Lidia:Doncs anar al cinema m'encanta, si no fora perquè la meva economia no és gran cosa, estaria tot el dia ficada allà. També m'encanta comprar contes, perquè sento com si estigués comprant petites obres d'art, hi ha alguns tan bufons, que si no els compro rebento, ja ja

M&G: El teu llibre o conte favorit?
Lidia:La veritat és que no podria decidir-me, així que em mantindré al marge, però fa relativament poc vaig adquirir dos contes que vull esmentar perquè em semblen bellíssims, tant en el guió com en les il·lustracions, uns d'ells és "La veritat és que no podria decidir-me, així que em mantindré al marge, però fa relativament poc vaig adquirir dos contes que vull esmentar perquè em semblen bellíssims, tant en el guió com en les il·lustracions, uns d'ells és "Los de arriba y los de abajo”, de Paloma Valdivia, i l´altre “El país de las pulgas”, de Beatrice Alemagna. Us els recomano de tot cor.

M&G: Recomana´ns alguns il.lustradors que t´agradin especialment
Lidia:Paloma Valdivia m´ encanta, encara que tambè trobo extraordinàries l´Elena Odriozola, la Patricia Metola i la Cecilia Afonso Esteves, entre d´altres, perquè realment hi ha cada il·lustrador...que et quedaries amb tots!



M&G:Pel•lícula preferida d'animació o no?
Lidia:Pel·lícula favorita no, seria millor dir favorites, perquè són moltes, però d'animació podria dir que les quals més m'agraden són El meu veí Totoro, El viatge de Chihiro, La princesa Mononoke; Bé, en general les del Studio Ghibli, i així acabo abans.

M&G: Quina música escoltes?
Lidia:Doncs depèn del que m'apeteix aquest dia, però últimament escolto molt The Smiths, grup que vaig conèixer fa ben poc però que em carrega les piles de gom a gom.

M&G: Recomana'ns una web o un blog
Lidia:En realitat posaria varis, perquè n´hi ha de molt bonics, però posaré aquest que he descobert per casualitat i m'ha semblat molt maco. Aquí us deixo el link: http://lacarmencardemil.blogspot.com/



Lidia, estem enamorats del teu treball i si sense haver acabat els teus estudis, ja fas aquestes meravelles, caldrà veure't dins d´un temps...FAMOSA AL MÓN SENCER Gràcies per deixar que et coneguem una mica :-))))))


No hay comentarios:

Publicar un comentario

No em diguis!