Un passeig pel món de la Il.lustració

Ets il•lustrador?, o simplement, no saps dibuixar ni l'o amb un canó però... t´encanta la il•lustració??? Doncs no et perdis la revista ¡HOLA! del sector, el blog absolutament imprescindible!
Coneixeràs als teus col•legues de professió i sabràs qui s'amaga darrere dels teus dibuixos preferits.
Si coneixes a gent aficionada d'aquest mundillo recomana'ls el link, entre tots ho farem graaaaaaaaaaaan!

jueves, 29 de abril de 2010

Personatges Il.lustres del Món Il.lustrat; Avui: ¡MARIO ROSALES!

Aquesta setmana en la secció de Personatges Il•lustres del Món Il•lustrat, tenim una veritable joia, un virtuós de la il•lustració i de la creativitat, més que un il•lustrador podríem considerar-lo tot un suuuuper home!!!. No, no exagero, només teniu que veure la quantitat i la qualitat de tots els projectes que duu endavant, SORPRENENT! Si no em creieu no us perdeu la següent entrevista on sabreu vida, obra i miracles de? MARIO ROSALES!!!


Nom: Mario Rosales
Data i lloc de neixement: 18/02/72. Mèxic D.F.
Blog: http://intentodevuelo.blogspot.com/
Web: http://www.triveroquio.com/

Estudis artístics i no artístics:
Enginyeria en Sistemes Computacionals (Institut Tecnològic i d'Estudis Superiors de Monterrey ) 1989-1993
Disseny de la Comunicació Gràfica (Universitat Autònoma Metropolitana) 1993-1998
Especialitat en Animació Cinematogràfica (Filmoteca de la Universitat Autònoma de Mèxic) 1998.



M & G: Què fa un Enginyer de Sistemes en el món de la Il•lustració???
Mario: Vaig creure que la carrera en sistemes m'anava a donar les eines per a poder-me dedicar a l'animació, però no va ser així, no obstant això em va donar una formació estructurada i emprenedora. I vaig complementar els meus estudis amb la carrera en disseny on realment vaig trobar les eines per a desenvolupar-me en les àrees que més m'agraden: La il•lustració, l'animació i la publicitat.

M&G: Quin va ser el teu primer treball en el món de l'animació i la il•lustració?
Mario: El meu primer treball va ser a la universitat (Tec. de Monterrey), al canal de televisió de l'escola, realitzant pantalles per a les classes via satèl•lit del Sistema d'Educació a Distància, també petites animacions per a anunciar la programació, amb això m'ajudava a pagar els meus estudis. A l'entrar a la carrera de Disseny vaig començar a treballar pel meu compte i vaig muntar un petit despatx enfocat principalment a la identitat corporativa, des d'aquí vaig anar emprenent projectes de forma independent i actualment són 3 els que ocupen el meu temps creatiu:
- Triveroquio, estudi d'il•lustració i animació, on juntament amb Anabel Prado (la meva esposa) i Jorge Medoza (gran amic) juguem i ens divertim amb projectes que ens apassionen http://www.triveroquio.com/
- Kimérica, agència de publicitat, on tinc l'oportunitat de desenvolupar conceptes creatius per a tot tipus de públics, m'agrada molt poder-me comunicar amb idees que atreguin l'atenció de la gent http://www.kimerica.com.mx/
- Onírika, productora i editorial des d'on estem construint el primer diari sensacionalista per a nens, amb una proposta molt divertida que busca acostar als nens a la lectura http://www.elmorbito.com/


M & G: El teu treball preferit dels quals has fet fins a ara?
Mario: Tinc un projecte que m'agrada molt perquè l´hem creat l´Anabel (la meva esposa) i jo, es diu Martina fins a avui, però tal vegada el seu títol final sigui Un monstre pelut, ens ha agradat molt desenvolupar-lo, Ani va escriure la història i a mi em va tocar il•lustrar-la, segurament per a finals d'aquest any veurà la llum a la Fira Internacional del Llibre de Guadalajara, el que ens dóna molta emoció per que està dedicat a la nostra primera filla, Aitana, que naixerà molt, molt aviat. I en quant a animació hi ha un parell que m'han donat moltes satisfaccions:




M&G: Tens algun premi?
Mario:
-Membre del Consorci Internacional d'Animadors de l'ONU
- 2° Lloc en el XV Catàleg d'Il•lustració (CONACULTA Mèxic)
- Finalista del premi Disseny 2009 (Mèxic)



M & G: Com t'inspires?
Mario: De moltes formes, observant a la gent, llegint, somiant, però sobretot treballant. M'encanta reunir-me amb gent creativa i generar idees que entre tots podem dur a un lloc on de manera individual no s'hagués pogut. I per a il•lustrar? la veritat és el que més em costa en funció de la inspiració, perquè per això necessito estar molt concentrat i de preferència aïllat, és un exercici que em cansa mentalment, però que em deixa moltes satisfaccions.



M & G: Quins són els teus entreteniments?
Mario: Òbviament el cinema, els llibres (il•lustrats millor encara) però anar en veler és una de les activitats que m'encanta realitzar, a més la meva esposa és la timoner (així com en la vida, elles marquen el rumb), amb l'aigua i el vent es viuen grans moments de reptes, competència i diversió.

M & G: Quin és el teu llibre o conte preferit?
Mario: Momo, de Michael Ende, ho vaig descobrir molt, molt jove i em va encantar, va anar el llibre que em va acostar a la lectura. També em fascina On habiten els monstres, de Maurice Sendak. I hi ha un àlbum il•lustrat que em diverteix molt, Captain Arsenio: Adventures and (els meus)adventures on flight, de Pablo Bernasconi

M & G: I la teva pel•lícula preferida?
Mario: Tinc un parell que últimament m'han causat molt bon sabor de boca i que connecten molt amb mi, sí podria dir que són en aquest moment els meus favorites, Once (de John Carney) i Where the wild things are (de Spike Jonze)
Podeu veure un avanç a:
http://www.youtube.com/watch?v=01-PqqifyjA


M&G: Quina música escoltes?
Mario: Ara el que més escolto de la meva play list és The Killers, Arcade Fire, The Frames i Pulp, i fa no gaire em vaig trobar amb la música i lletres de Ismael Serrano i també les toco sovint.


M&G: Quin és el teu Il•lustrador favorit?
Mario: M'encanta el treball de Michael Sowa

M&G: Recomana'ns una web o un blog
Mario: http://superpunch.blogspot.com/


Moltíssimes gràcies Mario! a més d'un gran artista ets un tio "COLLONUT" com es diu a la nostra Terra :-))))))

Des de Martina i Golafre us animem a conèixer la publicació El Morbito perquè és ESPECTACULAR!, això sí que és una revista per a nens diferent i original.

Com ens diuen al seu dossier de premsa:

" S'afirma que “llegir és bo”. Però, per què llegir? Si un nen entén la lectura com una medicina en comptes de tornar-la un hàbit, qualsevol material literari es converteix en obligació i no en gust. El concepte del Morbito s'enfoca a convertir aquest sabor amarg (“disfressar-los la medicina”) en alguna cosa divertida i que puguin fer seva. Ja que la lectura és sobretot una finestra per a l'autoconeixement i la creativitat, i què millor que aconseguir aquest hàbit amb gust i des de nens."

No hay comentarios:

Publicar un comentario

No em diguis!