Un passeig pel món de la Il.lustració

Ets il•lustrador?, o simplement, no saps dibuixar ni l'o amb un canó però... t´encanta la il•lustració??? Doncs no et perdis la revista ¡HOLA! del sector, el blog absolutament imprescindible!
Coneixeràs als teus col•legues de professió i sabràs qui s'amaga darrere dels teus dibuixos preferits.
Si coneixes a gent aficionada d'aquest mundillo recomana'ls el link, entre tots ho farem graaaaaaaaaaaan!

miércoles, 2 de junio de 2010

Personatges il.lustres del Món Il.lustrat; Avui: XAVIER SALOMÓ!!!

Avui Martina i Golafre estan emocionadísims perquè tenen l'indescriptible honor de mostrar a la seva petita finestra al Món Il·lustrat a un gran artista pel qual no poden dissimular que senten una debilitat desmesurada. De fet Golafre ha tramat en diverses ocasions rocambolescos plans (dignes de lladre de pota blanca)per a pispar-li una de les seves magnífiques llibretes il·lustrades :-0 (obres d'art equiparables al Beat de Liébana) però finalment Martina l´ha lligat ben curt i no li ha deixat actuar... Els seus personatges i paisatges són increïbles, i formen part dels millors somnis de qualsevol admirador del Món Il·lustrat... Us presentem a...¡¡¡XAVIER SALOMÓ!!!



Nom: Xavier Salomó
Data i lloc de naixement:Tinc 33 anys i vaig nèixer a Sabadell (Barcelona).
Web: http://www.xaviersalomo.com/
Blog: http://www.xaviersalomo.blogspot.com/

M&G: Estudis artístics o autodidacta?
Xavier:Vaig estudiar a l'escola Massana 4 anys (Dibuix i il•lustració)



M&G: Tens algun premi?
Xavier: El darrer que he guanyat és el Premi Junceda 2006 per a les il•lustracions de la col•lecció “Els sons de...” d'editorial Combel.

M&G: Quina va ser la teva primera feina com il.lustrador?
Xavier: Com a il•lustrador de literatura, un vaixell de vapor de la sèrie vermella de cruïlla, “L'aiguamoll dels cocodrils”, l'any... em sembla que el 1999.

M&G: - Quin és el teu treball preferit fins ara?
Xavier: Ara mateix estic treballant en un parell de projectes nous, un per França i un per a una editorial de Barcelona que em tenen el cor robat. Podria dir que són els meus preferits,ara per ara. Però si em preguntes d'aquí a 4 mesos, segur que hauré canviat d'opinió. Dels fets fins ara, “10 viatges i 1 somni” és un llibre objecte del que em sento molt content, i més petit, “Una nit bestial”, malgrat ser editat en format butxaca, trobo que és una història rodona.





No us perdeu el video del Making off...




M&G: Com t´inspires?
Xavier: Treballant, dibuixant, mirant pel•lícules o escoltant música. I molt sovint, passejant, estant de vacances.

M&G: Tens alguna anécdota com a il.lustrador?
Xavier: He esdevignut il•lustrador gràcies a suspendre l'examen d'ingrès de Belles Arts.



M&G: El teu llibre o conte preferit?
Xavier: El fil de la vida, de Davide Cali i Serge bloch. És un dels millors àlbums il•lustrats que he vist mai. Pell de gallina.



M&G: I de películes quina ens recomanaríes?
Xavier: La finestra indiscreta, de Hitchcock, The Village, de Shyamalan, L'olor de la papaya verda, El viatge de Chihiro, La tumba de las luciernagas, Susurros del corazón, La nit del caçador, Gremlins, The Goonies, Caché.



M&G: Quin il.lustrador destacaríes i perquè?
Xavier: Últimament estic enamorat d’en Sempé, m’agrada perdre’m en alguns dels seus paisatges pintats amb aquarel•la. En Quentin Blake, perquè trobo que és la parella ideal pels textos d’en Roahl Dahl. I un trio d'asos francesos insuperables: en Serge bloch, en Marc Boutavant i en Lewis Trondheim. Després de llegir els seus llibres, sempre sento que tinc molt per aprendre...



M&G: Quins són els teus hobbies?
Xavier: Dibuixar. El problema és que he convertit el meu hobbi en la meva professió, I això em fa sentir sovint unidimensional. Aquest estiu ho solucionaré, m'apuntaré a rascar la guitarra I li demanaré a la Meritxell que m'ensenyi quatre acords de piano ; )




M&G: Recomanan´s un blog o una web
Xavier: Visiteu el blog de la Meritxell i el de la Natascha Rosenberg. Fa poc he descobert a uns animadors extraordinàris, es diuen Citoplasmas, i tenen uns curts magnífics, com “Medio Ácido”.



Publicacions:

10 viatges i 1 somni (Combel / Milan)
Différent (con Sarbacane, ¡sale el año que viene!)
La invisible Brisa (SM)
Una nit bestial (Cruïlla)
Wagner (SM)
Vull ser model (con Cruïlla, ¡también sale el año que viene!)
El camino que no iba a ninguna parte (SM)
La col•lecció d'”Els Sons de...” (Combel)



Des de Martina i Golafre volem agraïr FERVENTMENT als que van suspendre el seu ingrés en Belles Arts :-)))) i Xavier gràcies per haver-nos dedicat una miquetona del teu temps perquè puguem conèixer-te més! :-)))) Petonets!

1 comentario:

  1. Ostres!! molt xulo el making off...
    Moltes gràcies per aquest present.

    ResponderEliminar

No em diguis!